سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات اینترنتی چیست؟

می خواهم کار را با یک سوال شروع کنم! زمانِ ورودِ تبلیغات اینترنتی به زندگی خودتان را به یاد دارید؟ اولین بار کدام تبلیغات اینترنتی Tesmino بود که بر تصمیمات شما تاثیر گذاشت و باعث شد مسیرتان را عوض کنید؟!

معمولا در اولین تجربه های استفاده از اینترنت، حتی بنرهای تبلیغی پیش پا افتاده هم می توانند هوش از سرِ افراد ببرند! اما رفته رفته هر یک از مخاطبان اینترنت به یک کاربر حرفه ای تبدیل شده و به هر تبلیغات اینترنتی روی خوش نشان نمی دهند. غافل از اینکه تبلیغات اینترنتی هم پا به پای کاربران مسیر حرفه ای شدن را می پیماید.

اصلا انسان از زمانی که پا به زندگی اجتماعی گذاشت، از هر رسانه ای که در دست داشته، برای تبلیغات استفاده کرده است. چه آن زمان که هخامنشیان روش حکومت و آیین های خود را بر روی سنگ ها حکاکی می کردند… چه زمانی که هنرمندانِ ماهر نام و نشان خود را با خط میخی بر روی دست ساخته های خود می نوشتند… چه آن دوره ای که یونانیان باستان به جارچی ها دستمزد می دادند تا کسب و کارشان را در بوغ و کرنا کنند… چه بعدها که پای تبلیغات چاپی و تلویزیونی به میان آمد… و چه امروز که انواع تبلیغات اینترنتی غوغا می کند!

اما… این مقاله چه ربطی به شما دارد؟!

فرقیی نمی کند شما فعالیت آنلاین دارید یا غیرآنلاین…در هر کسب و کاری که باشید، حتما این جمله طلایی را شنیده اید که می گوید: «اگر 100 تومان سرمایه داری، 10 تومان را صرف کارت کن و 90 تومان را صرف تبلیغات!» بدون شک شما نمی توانید 90 درصد سرمایه تان را بدون آگاهی و مطالعه قبلی به باد هوا بسپارید! اگر بدون دانش و اطلاعات کافی اقدام به تبلیغات کنید، بعید نیست در قرن بیست و یکم راه هایی شبیه به روش های تبلیغی ایرانِ باستان را در پیش بگیرید!

پس تنها یک راه برایتان می ماند: ز سرمایه گذاری تا بازاریابی دانش بجویید!

ما در این مقاله سعی کردیم سرمان را خلوت کنیم و هرآنچه در مورد تبلیغات اینترنتی نیاز دارید به شما بگوییم! چون امروز تبلیغات اینترنتی به عنوان آخرین دست یافته بشر در عرصه تبلیغات، در بسیاری از کسب و کار ها حرف اول را می زند.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

با گسترش و فراگیر شدن دنیای اینترنت و راهیابی فعالیت های تجاری به فضای آنلاین، تبلیغات اینترنتی به عنوان یکی از شاخه های بازاریابی الکترونیک (دیجیتال مارکتینگ) متولد شد! به تبلیغ برند، کالا یا خدمات از طریق فضای آنلاین، تبلیغات اینترنتی گفته می شود. ساده بگوییم، وقتی شما از امکاناتِ اینترنت استفاده می کنید تا مخاطب را نسبت به برند یا محصول خود آگاه وعلاقه مند کنید، در واقع دست به تبلیغات اینترنتی زده اید. این ابزار و امکانات می تواند ایمیل، وبسایت ها، موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، پیام رسان های اینترنتی و هر ابزار اینترنتی دیگری باشد.

چرا تبلیغات اینترنتی ؟!

در هر کسب و کاری که هستید، برای آن که تبلیغات ثمربخشی داشته باشید باید به دو پرسش مهم پاسخ دهید:

1?بیشترین و بهترین مخاطب کجاست؟

2?قوی ترین رسانه کدام است؟

بگذارید در یافتن پاسخ کمکتان کنیم.

1?مخاطب کجاست؟

در هر تبلیغ موفقی مخاطب در درجه اول قرار دارد! پس باید بدانید که مشتری های احتمالیِ شما کجا هستند؟ هرچند که هنوز نمی دانیم کسب و کار شما دقیقا چیست تا بهتر راهنماییتان کنیم، اما این را خوب می دانیم که بیشتر مردم کم و بیش در فضای آنلاین حضور دارند. شاید همه مردم روزنامه  X را نخوانند، شاید همه از خیابان Y عبور نکنند، شاید همه موج Z را در رادیو دنبال نکنند… اما اینترنت یک فضای جهانی است که در آنِ واحد همه مردم به آن دسترسی دارند!